Planning Model Proposal for Implementation of Technological Service Centres in Public Education

  • Santiago Cordovilla
  • Christian Madruñero
  • Bolívar Palán Escuela Politécnica Nacional
Keywords: Design, Education, Implementation, Information Technology, Model Town, Public Educational Institution, Services, Strategy, Technology Service Center

Abstract

TIC provides the opportunity to expand access to education, to strengthen digital education, and to raise the quality of education, to allowing teaching and learning are ongoing, everyday process. However effectively integrate TIC in education is a complex process involving review of curriculum and pedagogy, teaching skills and financing.

In Ecuador experienced us a technological advance, particularly for access to information and communication. In the last decade the extent of the Internet allows TIC reach their highest popularity this without even enough.

In order to reduce the lack of TIC mainly in the school-age population propose a logical design model for the Technology Services Center (TCS) approach would aim to provide technological benefits to student population.

DOI

Downloads

Download data is not yet available.

References

Aguirre, P. D. (2012). Texto comentado a la Constitución de la República del Ecuador. Loja, Loja, Ecuador: DYKINSON, S.L.

UNESCO, Lugo María Teresa. (2011). La matriz TIC. Una herramienta para planificar las Tecnologías de la Información y Comunicación en las instituciones educativas. Buenos Aires: UNESCO.

SITEAL. (2011). Informe sobre tendencias sociales y educativas en América Latina. Buenos Aires: IIPE-UNESCO/OEI.

UNESCO. (2011). Informe de Seguimiento de la EPT en el Mundo 2011. Accedido 10-07-2013, desde UNESCO: www.efareport.unesco.org

UNESCO. (2011). Panorámica regional: América Latina y el Caribe. Informe de seguimiento de la EPT en el mundo 2011. París.

Ministerio de Educación. (2006). Documentos Legales y Normativos. Accedido 10-08-2013, desde www.educacion.gob.ec/documentoslegales-y-normativos/

Ministerio de Educación. (2006). Documentos Legales y Normativos. Accedido 10-08-2013, desde www.educacion.gob.ec/documentoslegales-y-normativos/

Instituto de aprendizaje abierto y a distancia (IDOL). (2014, Enero 19). Universidad de Mumbai. Accedido desde http://www.mu.ac.in/myweb_test/ma%20edu/ICT%20-%20Edu..pdf

AMIE Ministerio de Educación. (2013). Indicadores Educativos calculados con datos del Archivo Maestro de Instituciones Educativas (AMIE). Quito.

ROUSSOU, M. (2000). Immersive Interactive Virtual Reality and Informal Education", Proceedings of User Interfaces for All: Interactive Learning Environments for Children. Athenas: s/e.

Figueroa, E. C. (2003). Telecentros comunitarios. Cali: InforCauca.

Conectar la Escuela, Conectar una Comunidad. (2014, Julio 16). www.connectaschool.org

Mallalieu Kim, R. S. (2005). Selecting Sustainable ICT Solutions for Propoor Intervention. Trinidad and Tobago: Department Of Electrical And Computer Engineering The University Of The West Indies, St. Augustine.

SENPLADES. (2012). Secretaria Nacional de Planificación y Desarrollo. Recuperado 23-10-2013, desde http://www.planificacion.gob.ec/

PRIETO Paco, A. M. (2012). Telecentros 3.0 y la Innovación Social en la Sociedad Red. Andalucía: Guadalinfo.

Published
2015-05-29
How to Cite
[1]
S. Cordovilla, C. Madruñero, and B. Palán, “Planning Model Proposal for Implementation of Technological Service Centres in Public Education”, LAJC, vol. 2, no. 1, May 2015.
Section
Research Articles for the Regular Issue