Design of an Electronic University Agenda to Keep Control of Tasks in the Students
Palabras clave:
Estudiante, Organización, Tiempo, Universidad, AgendaResumen
The way in which university students manage their time for academic activities is based on the lack of organization regarding tasks, pending activities, class schedules and financial expenses generated by the study. The present investigation seeks to visualize information on the tasks according to the topic before a possible forgetfulness, to offer students a better ordering of time and tasks, through a system of university agenda that enters, calculates and gives information on tasks, activities, schedules of classes and expenses incurred during the study. Our information is composed of the following modules: Administrative management of add-ons in the agenda, university information entry, based on 3 extensions. Class schedule management is determined by subjects according to the career and the student cycle, with a total of 40 to 50 subjects. The management of academic tasks and additional activities was determined by the admission of academic tasks and additional activities as a result a total of 20 tasks were obtained. The management of the student's economic expense will be with the cost of the field (write material or tickets) through a mathematical calculation of programming to determine the total expense incurred by the student.
Descargas
Descargas
Publicado
Número
Sección
Licencia
Aviso de derechos de autor/a
Los autores/as que publiquen en esta revista aceptan las siguientes condiciones:
- Los autores conservan los derechos de autor y ceden a la revista el derecho de la primera publicación, con el trabajo registrado con la Creative Commons Attribution-Non-Commercial-Share-Alike 4.0 International, que permite a terceros utilizar lo publicado siempre que mencionen la autoría del trabajo y a la primera publicación en esta revista.
- Los autores pueden realizar otros acuerdos contractuales independientes y adicionales para la distribución no exclusiva de la versión del artículo publicado en esta revista (p. ej., incluirlo en un repositorio institucional o publicarlo en un libro) siempre que indiquen claramente que el trabajo se publicó por primera vez en esta revista.
- Se permite y recomienda a los autores a compartir su trabajo en línea (por ejemplo: en repositorios institucionales o páginas web personales) antes y durante el proceso de envío del manuscrito, ya que puede conducir a intercambios productivos, a una mayor y más rápida citación del trabajo publicado.
Descargo de Responsabilidad
LAJC en ningún caso será responsable de cualquier reclamo directo, indirecto, incidental, punitivo o consecuente de infracción de derechos de autor relacionado con artículos que han sido presentados para evaluación o publicados en cualquier número de esta revista. Más Información en nuestro Aviso de Descargo de Responsabilidad.